Weer twee weken verder!

17 april 2017 - Leipzig, Duitsland

Liebe Leute,

Daar is weer een nieuwe blog. Ik moet zeggen, wat vliegt de tijd. Er zijn alweer twee weken voorbij. In mijn kamer ben ik helemaal gewend, hij ligt zo lekker centraal, alles is om de hoek. Het internet zou wel wat beter mogen, maar we mogen niet klagen.

De nodige stap locaties in Leipzig zijn al gecheckt. Van de techno kelders tot de chique clubs in Leipzig. Veel locaties zien er van binnen zoveel anders uit dan verwacht, wat het juist ook weer heel erg leuk maakt. De techno kelder, wat achteraf helemaal geen kelder bleek te zijn, maar meer ingericht was als een kelder, was tja wat zullen we zeggen, een ‘echte’ kelder haha. Door dat je eerst met een trap omhoog werd geleid waar je in een lounge terecht kwam en daarna weer een trap naar beneden kon nemen waar je dan zogenaamd in de ‘kelder’ terecht kwam. Nadat we de nodige biertjes ophadden, wisten we de volgende dag toch wel weer dat het inderdaad geen ‘echte’ kelder bleek te zijn.

De dag erop in club L1 zag er weer heel anders uit. Een entree van 8,- met een glasprosecco. Beetje discriminatie want de mannen moesten 10,- betalen en kregen geen prosecco. Maar daar hoor je mij niet over klagen. Bij de WC van de vrouwen kon je als je zelfs je haar nog even föhnen, krullen of stijlen. Hier stonden Gitte en ik dan wel even van te kijken. Nadat we uit waren gedanst gingen we met ze drieën naar huis, met vooral nog niet veel plannen voor de volgende dag.

Na twee avondjes van half 5 thuis, werd het dus ook wel tijd om cultuur te snuiven, we waren goed uitgeslapen en het was redelijk mooi weer. We gingen naar het ‘Völkerschlachtdenkmal’. Deze is 91 meter hoog en staat als tempel voor de dood en vrijheid. Die is in 1813 gebouwd en staat als monument voor de slag bij Leipzig. Voor verdere informatie verwijs ik je graag door naar Wikipedia of kom het zelf even bezoeken in Leipzig.  In de tempel kon je helaas niet helemaal met de lift naar boven, naar de enige biertjes in het weekend werd onze conditie dus op de proef gesteld. Ik kan je vertellen, daar kunnen we alle drie best aan werken haha. Ook hebben we zelf ondervonden dat je geen obesitas moet hebben wil je helemaal boven op de tempel komen, claustrofobie is ook niet heel handig, wat zijn die gangetjes klein. Dat je niet te lang moet zijn heb ik dan weer van Michiel gehoord, hier had ik heel verrassend genoeg zelf geen problemen mee. Verder die zondag nog even lekker een terrasje gepakt in Plagwitz, een wijk in Leipzig. Dit allemaal met de tram, want we hebben onze UNI kaart, dus we kunnen lekker goedkoop eten in de mensa en gratis met openbaarvervoer in Leipzig. ’s Avonds nog een hapje gegeten. Ik probeer oprecht nu heel erg goed na te denken waar… Ah kijk ik weet het weer, in een burgertentje tegenover de uni. Ik moet echt beginnen met mijn blogs eerder te schrijven, ik onthoud het allemaal niet meer wat ik meemaak hier in Leipzig.

Maandag begon de uni weer, dit was maar een college dus dit was goed te doen. Die middag ons eerste huiswerk gemaakt en Dresden geboekt onder het genot van een alcoholische versnapering. We begonnen die dag met 24 graden en het eindige in 14 graden in de middag. waar we met Pasen naar toe gaan. Op dinsdag vielen twee van de drie colleges uit, dit vonden wij natuurlijk heel erg vervelend. Woensdag en donderdag hebben we nog twee schooldagen gehad en daarna lekker lang weekend.

Donderdag om 15:30 namen we de Flixbus naar Dresden, beetje file onderweg maar we mochten niet klagen. Eenmaal de bus uitgestapt kwam er meteen een man naar ons toe, hij vroeg waar we vandaag kwamen, deze vraag hadden wij natuurlijk netjes beantwoord. Het is heel opvallend, zodra mensen horen dat we uit Nederland komen, komt de vraag of we ‘Grass’ mee hebben genomen, want dat heeft natuurlijk iedere Nederlander op zak!

Het hostel was prima, lekker centraal. We lagen op een 6 persoons gemengde kamer. De eerste avond zijn we lekker goedkoop pizza gaan eten en nog even een drankje gedaan in het nieuwe gedeelte van Dresden. We wouden eigenlijk een dansje wagen, maar we konden helaas niet echt een club of discotheek vinden. De volgende dag begonnen we met sightseeing in Dresden. De brug bij de Elbe over en we waren zo in het oude gedeelte. We zijn die dag bij Zwinger en Frauenkirche geweest, beide de moeite waard! Op ‘Karfreitag’ is alles dicht en er was een dansverbod in Dresden, op die dag mag er niet gedanst worden. Die dag zijn we dan ook redelijk op tijd naar bed gegaan.  Op zaterdag waren alle winkels open, dus daar hadden we dan ook goed gebruik van gemaakt. Zelfs niks van de regen gemerkt. Eind van de middag zijn we lekker een wijntje gaan drinken, een van de eerste hier in Duitsland, want het bier is toch wel een stuk goedkoper dan wijn. Daarna ook een lekker hapje gegeten en vervolgens terug naar het hostel. Hier hadden we onze Koreaanse kamergenoot ezelen geleerd, met gebrekkig Engels, handen en voeten kom je een heel eind, of was het de drank die alles duidelijker maakte? Daarna zijn we nog naar een club gegaan. De mannen en vrouwen hadden een eigen verdieping, om 00:30 mocht iedereen weer bij elkaar. We keken onze ogen uit, maar voor een keer was het wel leuk om te zien. Gratis prosecco bij binnenkomt en dit kon je zomaar pakken tot 00:30, dat lieten Gitte en ik ons geen twee keer zeggen. Net voor half 1 kwam er nog even een stripper langs op de vrouwen verdieping, het was een geliefd feest voor vrijgezellenfeesten. Om half 1 mocht Michiel ook weer bij ons en hebben we nog even een paar biertjes gedronken. Rond 03:00 waren we thuis zodat we er zondag nog een leuke dag van konden maken. Die dag zijn we naar twee museums geweest, die echt een aanrader zijn! Wat de stad Dresden sowieso is. Die avond hebben we nog met een vriendin van een vriendin van Gitte gegeten, snap je het nog? Bij een heel gezellig en vooral lekker burgertentje! Die komt ook nog een keer naar Leipzig en dan gaan we haar Bananenweizen laten proeven, iets wat je in Dresden dan weer nergens op de kaart kon vinden. Die avond hadden we om 20:45 de bus terug naar Leipzig. Het was nog een heel gezoek naar de juiste halte, nadat we ruim een half uur van te voren aanwezig waren, hadden we 5 minuten voor tijd pas de juiste bus gevonden, af en toe zijn we echt drie helden bij elkaar! Wat een beetje gek voelde, was dat deze bus als eindbestemming Amsterdam was. De drang om te blijven zitten was heel groot, maar helaas gaan hier ook de colleges weer verder na het paasweekend.

Volgend weekend komen papa en mama al langs, dan kunnen ze eindelijk mijn kamer zien en waar ik nu precies woon. De vakken hebben we eigenlijk nu allemaal vast staan en het rooster is zo goed al klaar. De vrijdag vrij is dan wel weer een geluk. Nu nog hopen dat het weer wat beter wordt. Maar verder hebben we nog niet echt het gevoel dat we hier zijn om te studeren. We kunnen nu ons eerste weekendje weg in ieder geval ook afvinken!

Tot over twee weken!

Dikke kusx

1. Monique:
    17 april 2017
    Hoi Kiki,

Vol interesse weer je blog gelezen. Kort samen te vatten als veul leut, drank, gezelligheid, nieuwe indrukken en een paar colleges. Kom ik dan in de buurt?
    Je bent dus lekker gesetteld en hebt t er prima naar je zin. Fijn te lezen.
    Houden zo!
    Volgende week gezellig met je ouders bijkletsen. En zo vliegen de weken dus voorbij. Niet anders dan hier dus
    Nog een fijne laatste paasdag.

Liefs uit Tilburg